Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Újabb magyar gyártású buszt tesztel két héten keresztül a BKV Budapesten. Az Ikarus szóló autóbusza a 22-es és az 5-ös járat vonalán közlekedik majd.
Nemecz Gábor, a BKV beszerzési igazgatója hétfőn sajtótájékoztatón azt mondta: a 13,4 méter hosszú, alacsonypadlós, klímaberendezés nélküli busz hétfőtől vasárnapig közlekedik a 22-es, június 14. és 20. között pedig az 5-ös busz vonalán. A jármű használata - mint minden tesztbuszé - ingyenes. A cél elsősorban az utazóközönség és a szakmai körök véleményének megismerése, amivel a gyártót is segíteni tudják.
Hangsúlyozta: a teszt célja nem a kiválasztás, mert nem biztos, hogy ilyen buszok közlekedni fognak Budapesten. A BKV közpénzekből gazdálkodik, be kell tartania a közbeszerzési törvényt, ezért előnyhöz nem tudják juttatni a gyártót, de az egyenlő feltételeket biztosítani tudják - tette hozzá.
Fotó: MTI/Beliczay László
|
Légrádi László, a jármű vezető tervezője elmondta, hogy a busz 114 utas szállítására alkalmas, motorja teljesíti az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat, és a BKV üzemeltetési igényeinek figyelembe vételével fejlesztették ki. Bár a mátyásföldi gyár, ahol a buszokat összeszerelik jelenleg 50 buszt tudna legyártani évente, ez a szám rövid időn belül megtízszerezhető, így a BKV ezer buszra vonatkozó megrendelését is ki tudnák szolgálni - mondta Légrádi László.Nemrégiben a BKV csuklós buszokat - egy Ikarust és egy, szintén magyar Credót - tesztelt. A beérkezett észrevételeket a még elemzik.
Fotó: MTI/Beliczay László
|
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője a teszttel kapcsolatban az MTI-nek kifejtette: a kéthetes teszt alatt kiderült: kisebb változtatásokkal mindkét busz alkalmas arra, hogy részt vegyen a budapesti tömegközlekedésben. Az utasok hiányolták az automata ajtóvisszazáró rendszert, az Ikaruson kifogásolták az állóhelyek kialakítását, és mindkét busz utastájékoztató rendszerét érte kritika. Az észrevételek alapján a Credo Citadell kiforrottabb konstrukció, de összességében mindkét jármű jól teljesített, és az összes hiányosság kijavítható a sorozatgyártásig - hangsúlyozta.
|
Fotó: MTI/Beliczay László |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!