Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
folytatódik és befejeződik több kiemelt városarculati-turisztikai jelentőségű beruházás is. A nyár végére elkészül a ferencvárosi Közraktárak megújítása.
A Porto Investment Kft. több mint 8 milliárd forint értékű befektetésének köszönhetően valósul meg az ipari épületegyüttes mintegy 7,6 milliárd forintos fejlesztése, de a beruházó a környező területeken is több mint 300 millió forintos infrastruktúra- és közlekedésfejlesztést vállalt. Az új és a régi épületek együttes alapterülete megközelíti a 32 ezer négyzetmétert.
A befektető számításai alapján évente mintegy 1,5 millió látogatóra számítanak.
A Városligeti Műjégpálya rekonstrukciójának összköltsége 4,7 milliárd forint, ebből 3,2 milliárd az uniós támogatás. A rekonstrukcióhoz szükséges hat közbeszerzésből öt sikeresen lezárult, a tervek szerint a megújult Műjégpálya 2010 végétől várja majd látogatóit.
2011 tavaszára a Budapest Szíve Program keretében
megújulnak a belváros legfontosabb közterületei. Az összesen 5,5
milliárd forintos Főutca-projekt révén – amely már idén megújult
sétálóutca-szakaszokat eredményez – jelentősen csökken az autóforgalom,
a gyalogosok és a kerékpárosok elsőbbséget kapnak. A Hídfőterek és új
pesti korzó kiépítése I. ütemében a Március 15. tér és a Petőfi tér
környéke lesz sokkal szebb és zöldebb, gyalogos és kerékpáros
átvezetések készülnek, megnyílik a Piarista köz.
Elsőként az Astoria és a Deák tér között újul meg a Károly körút, 8 méteres, fasoros zöldsáv jön létre a villamossínek között, a forgalomcsillapítást több gyalogos és kerékpáros közlekedési lehetőség is szolgálja. Az 1,8 milliárd forintos Hídfőterek projekt, valamint a 3,1 milliárd forintba kerülő Kaputérség fejlesztés kivitelezése a közművek felújításával kezdődtek és jövő tavaszig tart.
Élhetőbbé válik a Kiskörút, és ugyancsak városlakó- és turistabarátabb lesz az Erzsébet tér pesti hídfőjének környéke is a Március 15. tér rekonstrukcióját célzó munkálatok megkezdésével.
A kiemelt uniós projektként megvalósuló két fejlesztés együttes értéke meghaladja a 5,3 milliárd forintot, melyből több mint 4,2 milliárd forintot Európai Unió finanszíroz. A munkálatok előreláthatólag 2011 tavaszára fejeződnek be.
Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes
és Steiner Pál stratégiai városfejlesztési tanácsnok, a Budapest Szíve
Projektek Irányító Bizottságának elnöke augusztus 18-án ünnepélyes
keretek között helyezte el a Budapest Szíve Program két újabb
állomásának alapkövét a Városháza Parkban és a Március 15. téren. A
főpolgármester-helyettes emlékeztetett arra, hogy a „Belváros új
főutcáját” tavasszal vehették birtokba a turisták és a városban élők,
most pedig az ún. Reprezentatív Kaputérség kiépítése I., illetve a
Hídfőterek és Új Pesti Korzó I. ütemének munkálataival folytatódik
Budapest történelmi belvárosának megújulása. Mindhárom fejlesztést a
belváros hosszú távú fejlődésének meghatározó pilléreként aposztrofálta
Ikvai-Szabó Imre, hangsúlyozva: az új projektek minden korábbinál
szélesebb összefogás eredményeként valósulhatnak meg.
A
Reprezentatív Kaputérség kialakításának I. üteme során az Astoria
kereszteződésétől a Deák térig újul meg a Belváros – ismeretes, hogy e
projekt keretében született újjá a Sütő utcai Tourinform iroda is. A
csomópont forgalmi rendjének átalakításával lecsökken a gépkocsisávok
száma, így az épületek előtti járdaszakaszok szélesebbek lesznek,
hangulatos teraszok kialakítását téve lehetővé. A Dohány utca és a Deák
tér között a villamospályák széthúzásával egy 8 méter széles zöld sáv
jön majd létre, mely az Andrássy úthoz hasonló ligetes hangulatot ad
majd a Kiskörútnak.
Ugyancsak megkezdődtek a Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése I. szakaszának munkálatai is. Az első ütemben a Március 15. tér északi részén található, egykori Contra-aquincum romterületét építik át a hozzá tartozó bemutatóhellyel együtt, és megújul a Piarista tömb is. Földszintjén új üzletek, szolgáltató és vendéglátóhelyek nyílnak majd.
A jelenleg parkolóként funkcionáló terület sok zöldterülettel a most meglévő park részévé válik majd, a Piarista köz gyalogosan átjárható lesz, a kerékpárosok számára a területen kiépül a kerékpárút. Az így kialakított új kellemes közösségi térrel mintegy meghosszabbodik a Duna-parti korzó. Március 15. tér északi részén a járműforgalom teljes egészében megszűnik. A forgalmi rend végleges és jelentős átalakítását a Ferenciek tere átrendezését is tartalmazó a Főutca projekt II. üteme hozza majd. A hídfőterek és új pesti korzó kiépítésének I. üteme a tervek szerint 2011 tavaszára készül el.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mikor alapították Budapestet? 1849-ben, 1873-ban vagy 1950-ben? Mi vezetett a Nagy-Budapest kialakulásához?