Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KÖZÉP MAGYARORSZÁG közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
KÖZÉP MAGYARORSZÁG vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése is szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán. Sajtóhírek szerint felmerült, hogy a fővárosi pályaudvarokat bezárnák, helyettük egy új központi terminált építenének Kőbányán, ahol keresztezi egymást 11 vasúthálózat.
A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke. A központi pályaudvar Kőbányán lenne. Budapesten ott keresztezi egymást 11 vasúthálózat, így ennél optimálisabb helyet nem lehetne találni szerinte.
Az infrastruktúrafejlesztő szóvivője szerint viszont egy új fővárosi központi pályaudvar felépítésének semmi realitása. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerint azonban ennek semmi realitása nincs. Az állam a főpályaudvar építése helyett a városi elővonalakat fejleszti. 2015-ig 10 milliárd forintból szárnyvonalakat újítanak fel (a székesfehérvárit, az esztergomit, a pusztaszbolcsit, vácrátótit, a hatvanit), akadálymentesítik az állomásokat és parkolókat építenek. A székesfehérvári szakasz felújítása már elkezdődött, a több mint nyolcvan milliárdos munkával várhatóan 2012-re végeznek a szakemberek.
Gondoljunk csak bele: a Budapestre érkező vonatokon utazók 97 százalékának a főváros a végcélja, csak három százalék utazik tovább vonattal. Ezért az, hogy 11 vasúthálózat keresztezi egymást Kőbányán, vajmi keveset számít az utasok szempontjából.
Jelenleg a vasúti közlekedés legnagyobb vonzereje, hogy belvárosi kapcsolatot biztosít, ezért ennek megszüntetése beláthatatlan következményekkel járna a főváros közlekedésére nézve. Az LMP szerint nehéz magyarázatot találni arra, hogy milyen megfontolások mentén jutott eszébe bárkinek is ez az értelmetlen ötlet, hacsak az nincs a háttérben, hogy "valakik szemet vetettek a belvárosi pályaudvarok belvárosi területére és patinás épületeire" (ne fejeltsük el, hogy folyamatban van egy kártérítési per a MÁV ellen zsidók deportálásáért).
Frissen felújított csarnokszárny a Keleti pályaudvaron
fotó: Nemeskéri Klára
Nem elképzelhetetlen a Déli pályaudvar megszüntetése, valamint a Nyugati és a Keleti pályaudvar területének csökkentése. Ehhez azonban föld alatti összeköttetést kell biztosítani a Nyugati és a Kelenföldi pályaudvar között.
Ez esetben a Déli pályaudvar megszüntethető - hiszen minden oda érkező vonat átmegy Kelenföldön, ahonnan már metrókapcsolat is van a belváros felé -, a Nyugati pályaudvaron pedig nincs szükség a csúcsidőn kívül álló vonatok parkoltatására belvárosi területen. Az utasterminál levihető a föld alá - ahogyan a vasút is alagútban közlekedne tovább Kelenföld felé. Az LMP politikusai véleménye szerint a Keleti pályaudvar területe is jelentősen csökkenthető, hiszen a vonatok túlnyomó része átirányítható a Nyugati termináljaira - írták.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!